FENOMENOLOGICZNE KONCEPCJE UCZENIA SIĘ. Jedną z najbardziej intrygujących teorii uczenia się z punktu widzenia jej użyteczności dla nauczyciela, teorii na ogół zgodnej ze stanowiskiem Deweya i teoretyków pola, jest fenomenologiczny sposób podejścia, rozwinięty przez Donalda Snygga i Arthura W. Combsa. Rozważaliśmy już niektóre aspekty tej teorii w rozdziale II, kiedy podkreślaliśmy, że zarówno dzieci, jak i dorośli zachowują się w dość ścisłej zgodności z tym, jak widzą samych siebie i otaczający ich świat. Każda jednostka, powiedzieliśmy, ma swój osobisty świat, który dla niej stanowi rzeczywistość. Cytowaliśmy również Snygga i Combsa dla wykazania, że zmiany w zachowaniu się są wynikiem zmian w sposobie widzenia siebie samych i otoczenia. Snygg i Combs wierzą, że uczenie się jest u dzieci sprawą naturalną i normalną; jest ważnym wskaźnikiem normalnego wzrostu i rozwoju. Dlatego autorzy ci są tak bardzo zaniepokojeni, że zużyw a się taką ogromną ilość energii dla spowodowania, by dzieci się uczyły. Na temat ten mówią oni: Zadaniem naszych szkół nie jest rozwijanie ludzi. To, że się rozwijają, jest związane z ich naturą. Zadaniem szkół jest tylko pomóc w rozwoju w kierunkach społecznie pożądanych. [przypisy: lista alergenów, endometrioza po menopauzie, neurolog siedlce ]
Comments are closed.
Powiązane tematy z artykułem: endometrioza po menopauzie lista alergenów neurolog siedlce
Lepiej dmuchać na zimne
[..] Cytowany fragment: Leczenie żylaków Warszawa[…]
Diagnoza w szpitalu to wyciekający tętniak
[..] Odniesienie w tekscie do szpital[…]
Kurcze miesni to cukier w diecie