Potrzeba rozwijania teorii wyjaśniających i wykrywających sens tego, co się dzieje w naszym otoczeniu, jest tak stara jak ludzkość. Badania naukowe i systemy, teoretyczne są szczególnymi przejawami zaspokajania tej potrzeby. Klimat stwarzany przez opinię nie zawsze był korzystny dla badań naukowych, ponieważ ludzie byli przywiązani do swoich tradycyjnych, chociaż nieścisłych poglądów. W ostatnich latach chętniej akceptujemy badania naukowe, szczególnie, gdy dotyczą one zjawisk fizycznych. Napotykamy jednak jeszcze trudności w akceptowaniu i zastosowywaniu wyników badań z zakresu psychologii i socjologii. Jedną z głównych zasług naukowców jest ich sceptycyzm, nawet w stosunku do pozornie oczywistych powszechnych poglądów, przekonują się, bowiem nieraz, że powszechnie przyjęte prawdy są fałszywe. Przykładem tego jest przekonanie o automatycznym transferze jednego wyuczonego przedmiotu na uczenie się innego przedmiotu. Równie fałszywe okazuje si przeświadczenie, że przestępczość dzieci powodowana jest czytaniem komiksów. Aby teorie uczenia się były pożyteczne dla nauczycieli, muszą być realistyczne, to znaczy muszą wyjaśniać uczenie się, jako rozwijający się proces, jako proces całościowy. Muszą one uwzględniać również dużą ilość czynników oddziałujących na warunki uczenia się. Większość psychologów pracujących laboratoryjnie jest wyznawcami teorii, którą można określić różnie: teoria nagrody i kary, bodźca i reakcji lub podejścia do uczenia się z punktu widzenia teorii odruchów warunkowych. [więcej w: morfologia krwi cena, rekomendacje ptg, endometrioza po menopauzie ]
Comments are closed.
Powiązane tematy z artykułem: endometrioza po menopauzie morfologia krwi cena rekomendacje ptg
[..] Oznaczono ponizsze tresci z artykulu oryginalnego: Warszawa ginekolog[…]
czy to koniecznie musi być olej lniany budwigowy?
[..] Blog oznaczyl uzycie nastepujacego fragmentu gorące kamienie[…]
Najlepiej to robic badania kontrolne