Kierowcy w wieku od 15 do 20 lat stanowią 6,4% wszystkich kierowców, ale stanowią 10,0% wszystkich wypadków śmiertelnych spowodowanych ruchem drogowym i 14,0% wszystkich wypadków zgłoszonych przez policję, powodujących obrażenia.1 Stawki te są wynikiem połączenie młodego wieku, braku doświadczenia i ryzykownych zachowań związanych z jazdą Jednym z najbardziej ryzykownych zachowań kierowców jest wykonywanie zadania drugorzędnego, a początkujący kierowcy wydają się być szczególnie podatni na tę dystrakcję.3 Rozproszona jazda została zdefiniowana jako odwrócenie uwagi od działań krytycznych dla bezpiecznego prowadzenia się w kierunku konkurencyjnej działalności. 4 kierowców bierze udział w wielu konkurencyjnych zadaniach (w tym jedzeniu, regulacji radia i rozmowach z pasażerami), które nie są związane z obsługą pojazdu w ruchu drogowym, ale korzystanie z urządzeń elektronicznych, takich jak telefony komórkowe podczas jazdy, jest najbardziej publiczne i zainteresowanie mediów. Szacuje się, że 9% wszystkich osób jeżdżących w ciągu dnia robi to podczas wybierania numeru lub rozmawiania przez telefon komórkowy lub wysyłania lub odbierania wiadomości tekstowych.3
Szacunki na podstawie zapisów z telefonów komórkowych wskazują, że korzystanie z telefonów komórkowych wśród wszystkich kierowców zwiększa ryzyko wypadku o współczynnik 4.5,6 Podobnie, badania symulacyjne z użyciem młodzieńczych sterowników wskazują, że wysyłanie wiadomości tekstowych podczas jazdy zwiększa częstotliwość odchyleń na linii. do pozycji z linii środkowej.7 Młodzież, która korzystała z telefonu komórkowego na torze testowym, była bardziej prawdopodobna niż doświadczeni kierowcy-dorośli, którzy używali telefonu komórkowego do wkroczenia na skrzyżowanie w czerwonym lub żółtym świetle.8 Badania symulacyjne i testowe na temat rozproszenia uwagi doświadczonych kierowców wskazuje, że korzystanie z telefonów komórkowych opóźnia reakcję na potencjalne zagrożenia, 9-11 zwiększa się po odległościach, 12 i zmniejsza wizualne skanowanie środowiska kierowcy.13,14 Wykonanie zadania dodatkowego może zwiększyć ryzyko wypadku ponieważ jest to wymagające pod względem poznawczym (uniemożliwia kierowcy poświęcenie pełnej uwagi na prowadzenie pojazdu) i ponieważ odrywa wzrok kierowcy od drogi, nie dostrzegaj i nie reaguj na nieoczekiwane zagrożenia.15
Zarówno Naturalist Driving Study 100-Car (zwane dalej Studium 100-Car) 14, w którym udział wzięli doświadczeni kierowcy, jak i Naturalistic Teenage Driving Study (NTDS) 16, w którym uczestniczyli nowicjusze, wykorzystali urządzenia do rejestracji danych zainstalowane w urządzeniach uczestników. pojazdy do oceny ich zachowań podczas prowadzenia pojazdu oraz podczas wypadku lub wypadku bliskiego. We wcześniejszych analizach danych NTDS informowaliśmy, że wśród kierowców nowo licencjonowanych stawki wypadków lub wypadków zbliżonych do wypadków były 3,9 razy wyższe niż odpowiadające im stawki wśród rodziców, gdy jeździli tymi samymi pojazdami, a stawki siły grawitacji zdarzenie (np. gwałtowne hamowanie lub wykonywanie ostrych skrętów lub nadmierne skręcanie) było 5,1 razy większe.15 Tutaj przedstawiamy wyniki naszej analizy obu badań w odniesieniu do przewagi zaangażowania w zadanie drugorzędne i związane z tym ryzyko wypadku lub w pobliżu kolizji wśród początkujących i doświadczonych kierowców.
Metody
Projekt badania i nadzór
Dane NTDS zostały zebrane od czerwca 2006 r. Do września 2008 r., A dane z badania 100 samochodów zostały zebrane od stycznia 2003 r. Do lipca 2004 r
[więcej w: zatoka szyjna, leki recepturowe przepisy, mycie włosów szarym mydłem ]
Comments are closed.
Powiązane tematy z artykułem: leki recepturowe przepisy mycie włosów szarym mydłem zatoka szyjna
Polecam sobie poczytać tutaj o konsekwencjach
[..] Blog oznaczyl uzycie nastepujacego fragmentu odszkodowania za błędy medyczne[…]
nie trzeba katować się restrykcyjnymi detoksami
[..] Cytowany fragment: wyciągi chemiczne[…]
Może nieładnie tak krytykować, ale ten artykuł naprawdę jest tragiczny
Article marked with the noticed of: medycyna[…]
Podobnie jak pieprzyki.